Tuesday, February 1

kekuatan dalaman...



fuyoooo.... dah sebulan tak update blog aku nih... dah bersawang.... jgn marah yea kawan2 tapi sesungguhnya aku memang teramat sibuk... kalau tak sibuk pun, aku buat-buat sibuk..

hahaha.... aku dah join satu lagi group ushawan yang boleh tahan gak successnyer... group shm plak... dia ex schoolmate sekolah menengah dulu... jumpa balik masa kluar minum2. dia lah offer join group dia buat duit so aku ni pun memang nak cari duit so aku pun followlah dia. boleh di katakan hari2 aku follow dia p buat sale. dia ajar aku skill nak buat sale, nak closed, phone skill dan macam2 lagi... tapi kwn aku ni mental skit.. mental bukan bererti giler tapi dia macam akulah.... jiwa kacau sebab kecewa dan dilukai dalam perkhawinan. apasal kawan2 aku suma macam ni hah... memang dunia sekarang dah akhir zaman.. tapi yang bestnya bab kerja tip top.. bab personal hancuss.. macam aku lah gak lebih kurang, tu sebab aku boleh tahan ngan dia pasai aku paham apa yang dia alami. kiranya kami ni macam support each other bila salah sorang down sbb jiwa kacau... hahhahaaa. tapi selalunya dialah down... pastu dia kata aku strong... dia tak tahu aku punya jiwa... hehehe lagi mental giler...

gruop shm ni ada 4 orang termasuk aku.. kami terdiri dari pemuda dan pemudi yang mental... hahaha... edy dia pandai menilik so satu ari aku suruh dia tilik aku... saja suka2. 4 hari aku tunggu result dia... time jumpa untuk group discussion satu petang tu, dia pun ceritalah apa yang dia tilik... hahaha.... katanya lah.... inner strength aku 9... jumlah yang paling tinggi dia pernah jumpa. tak pernah lagi dia jumpa inner strength yg macam aku... dia kata aku di rule dgn jiwa. aku boleh dapat apa aku nak kalau aku fokus jiwa aku dan kuasai fikiran aku dan aku boleh berjaya dalam apa pun yang aku nak. tapi dia kata aku tak gunakan 10% pun dari potensi kekuatan aku tuh... ye ker?. Kalau ying dan yang tuh.. kiranya aku takde sikit2. kalau aku fokus pada putih akan jadi putih semua... kalau aku fokus pada hitam akan jadi hitam semua.. dasatnya macam crita kartun kan. dia kata aku tak sesuai kerja ngan orang, takkan jadi... aku sesuai kerja sendiri.. kena kerja jadi boss pasai aku pandai jual konsep. (aku pun tak brape paham bab ni). aku boleh create something out of nothing and i can sell it and people will buy it.. ye ker?..aku tak sesuai kerja yang dealing with numbers.. alamak camane ni kerja aku semua dealing dengan numbers.. dia suruh aku guna approach emosional selling... aku punya inner is very strong so dia suruh aku guna jiwa bila buat sale. kahkahkahkah... masa buat sale jangan sentuh bab number tapi guna taktik yang sentuh emosi orang tuh... dah pulak aku nak kena berdrama plak bila buat sale.. apake rupanye yer!..

bab duit, dia kata aku boleh simpan tapi ada banyak tiris pada perkara2 yang tak perlu.. macam contohnya kalau aku tunggu esok aku boleh dapat free barang tuh tapi aku nak hari ni gak, aku sanggup kluar duit untuk beli hari ni jugak... ye ker?... maybe kut...bab personal... dia kata kalau aku fokus untuk jumpa lelaki idaman aku akan jumpa sbb inner aku kuat macam aku boleh vibrate keinginan aku to d universe and universe deliver it to me. kahkahkahkah..kira macam aku seru... lelaki idaman tuh boleh datang lah... kalau lah its that simple..bab Don dia tak kenal tapi dia kata "ex ko apache, bodoh sbb tinggalkan ko, kalu aku jadi dia aku tak tinggalkan ko, sbb inner strength ko so strong. ko yang akan buat dia successfull sebenarnya tapi dia tak sedar, dia ingat tindakan dia betul tapi inner ko yang buat dia berjaya... dia kena dengar cakap ko kalau dia nak success"!. Aku pun jawab " tapi masalahnya dia kata aku nak control dia. Dia tak nak aku amik tahu hal2 dia. Dia nak bebas buat apa2 pun tanpa aku mentibuk-nyibuk"! Edy kata "pasai dia ego, dia takkan sedar sampai bila2 pun yang dia sebenarnya perlukan ko sbgai support system dia. Dia akan tunjuk pada orang lain yang dia okey tapi sebenarnya he's a confused man!. Dia lelaki yang keliru dalam segala hal, tak tetap pendirian!. Ohhh... whatever lah edy... dah lepas dah... biarlah dia terjun dengan labunya...

laa ni macam mana aku nak guna kekuatan aku untuk aku berjaya buat sale, berjaya dalam kerjaya aku dan akhirnya aku jadi jutawan. Har har har har har (gelak evil ok).. Letih beb ikut shm ni pasai dia tak balance sangat jiwanya tapi aku kena sabar...dia boleh train aku.. itu yg penting.. itu belum aku pnya leader lagi satu En. Yzd. aduh... every week kena pi class tarining product... giler...dah berzaman tinggalkan buku la ni kena belajar balik semacam jer rasa kepala hotak aku... peningnyer... itu pun ada hati kwn aku hkm ajak masuk belajar balik amik diploma ker ijazah ker... rasa macam teringin tapi bab duit la ni tak mengizinkan dan biarlah aku mencairkan dulu kepala hotak aku nih.. aduh.... macam2 nak buat... tak boleh macam ni... kena fokus satu2 dulu.. step by step... takleh serbu semua nanti satu apa pun tak dapat...

tapi yang seronoknya sekarang nih aku ada ramai kawan dan terima kasih pada sufi... dia very proud ngan aku sbb dia dapat tahu aku buat presentation product depan 12 people yg aku tak kenal. dan orang yang dengar  presentation aku kata aku boleh jadi spokeperson untuk product tuh... sufi mcm tak percaya yang aku berjaya keluar dari kepompong tak konfident aku sebelum nih... hahahaha..maybe bg korang apa sangatlah cakap depan orang tapi bagi aku ini satu lagi langkah aku bina kekuatan diri. mimi dengar presentation aku, lepas tuh terus dia cadang aku buka business sendiri, create product aku sendiri dan jual atau dia suruh aku jadi orang yang train orang lain. hahaha... aku pun tak brape nak lepas.. jess plak kelmarin jemput aku buat talk kat tempat kerja dia, suruh aku bagi talk motivasi.. giler haper... biar betul dia orang ni... jess suruh aku asah bakat kat tempat dia supaya aku boleh bina keyakinan diri lagi... aku nak bg motivasi pasai aper? aku pun perlukan orang lain bagi motivasi kat aku... EDY..... betul ke inner stregth aku ni power betul sampai dia orang punyerlah confident aku boleh bagi motivasi pada orang lain... takutnyer...

pelan-pelan.... aku kena fikir dulu aku nak cerita pasai aper... biar betul... ahhh... nantilah aku fikir... ehemmm pengumuman semua... 21hb february ni birthday aku.... yeahhhh... tak celebrate kut... sibuk dengan nak periksa 26hb tuh.. sibuk dengan ex boss panggil tolong dia kat ofis minggu tuh sampai 11hb mac sbb dia cuti nak p vietnam... harharhar... jangan marah... aku jadi lawyer sat seminggu... heran.. banyak2 staff lain yang ada dan yang dah berhenti, aku gak yang dia suruh ganti dia... hebat sangat ker aku ni? padahal aku kerja ngan dia sebulan setengah jer tahun 2010 ari tuh. confirmlah memang aku ni inner kuat.. ramai orang ganti tempat aku lepas tuh tapi dia tetap gak cari aku...dia pun kata dia suka kat aku sbb dia rasa aku a strong woman. harharharahr aku gelak tergolek-golek dah nie...dia pompuan ok..dan bukan les... dia cuma respect kat aku... harharharhar lagi sekali aku gelak tergolek-golek. pasai dia lah boss yang paling orang tak suka kat company tuh tapi aku jer boleh ngam ngan dia... pasai kalau dia marah aku gelak jer... yelahh... masa aku kerja ngan dia dulu... aku mental giler vavi... so aku jadi macam tuh... harharharhar... gelak terlentang plak..

arghhh... sakit perut plak gelak!... takpe lah sekurang-kurangnya time cuti sekolah bulan mac ni poket aku penuh. itu yang penting.... boleh bawak anak2 aku berjalan ye tak?... semoga aku akan terus berjaya dalam kerja aku sekarang dan betul2 guna kekuatan dalaman aku sampai 100%. thanks kawan2 yang bg support dan motivasi kat aku nih... bard... nama ko bagi kat aku 15 tahun dulu betul2 kenalah... Stand with the wind..
aku masih berdiri lagi walaupun taufan melanda... thanks... rindu kat kawan2 lama suma... mountain eagle and  crazy black horse...

chow dulu.... kalau aku tak busy aku post lah lagi ok....
Remember, Success is a journey! dedication, hardwork and teamwork are essential keys to success. be focus and persistent in the biz! Insyaallah we will make it!