Thursday, December 30

mengemas..


gambar ni tak de kena mengena pun ngan story... heheheee... saja suka2....

hi semua...

malam ni ialah malam ke 5 anak2 aku takde... huhuhuhuhhuuuu..... rindu kat depa....
depa ikut abah depa balik penang... rancangan aku bila depa takde bolehlah aku nak kemas kat ruang tamu atas yang penuh sesak dengan barang2 yang aku bawa dari rumah aku... tapi sampai sekarang aku tengok aje ruang tuh.... takde semangat langsung nak kemas. aku nak jadikan ruang tu tempat anak2 aku main dan belajar... nak letak meja, nak letak almari buku, nak susun buku2 cerita but until now yang aku buat tadi hanyalah buka salah satu bungkusan plastik sampah hitam yang ada barang2 yang ntah apa2 ntah.

kenapalah aku suka simpan barang2 yang ntah apa2 ntah. ada batch sekolah, name tag dari aku sekolah rendah punya sampai lah aku ke kolej. semua ada... dengan jam2 tangan lama yang dah rosak, getah2 rambut yang berbagai, kad2 raya, kad2 ucapan hari lahir dan berbagai lagilah... resit katering aku bertunang dan kahwin pun ada lagi.... aku tak boleh buang langsung... tak tau kenapa... itu belum dairy dari aku sekolah rendah sampailah aku bertunang... surat2 cinta tok sah cerita lah... berkotak2... huii... tak sangka betullah... bila tengok balik semua tuh... ramai betul peminat aku dulu yea.. sampai kan batang ais krim dari peminat masa darjah 6 dulu pun ade... giler betullah aku ni...konon2 nak buanglah... pilih punya pilih yang aku buang hanyalah getah2 rambut yang dah longgar, beg2 duit yang dah koyak dan resit2 renew lesen memandu..
yang lain masuk kotak balik....simpan... eiii... tak boleh buang....sayang... setiap kali aku tengok benda2 tuh ada jer memori yang manis tapi banyak memori berkaitan dengan orang takleh sebut nama tuh...lecehlah... ramai yang nasihat kat aku buang jer benda2 dia tuh tapi aku tak boleh... ada yang sampai suruh aku buang atau sedekah jer baju2 aku dan beli baju2 baru semua yang tak pernah aku pakai masa dengan dia... kalau korang nak bagi duit kat aku, bolehlah beb... kalau tak kena tunggu lah pelan2..

yang aku boleh buat, masukkan dalam kotak jer lah barang2 dia... tapi banyak sangatlah beb barang2 dia yang ada kaitan dengan aku jugak so a bit difficult..itu pun masih banyak lagi barang2 aku kat umah aku yang aku tak angkut bawak sini. susah lah kena buat kerja sorang2 suma. nak fikir duit nak pindah lagi, nak suruh orang betulkan rumah lagi, nak bayar duit bank lagi, nak bayar bill lagi.. uiii banyak tuh...tapi aku kena buat gak sebab aku nak buat rumah aku tuh homestay so aku kena keluarkan barang2 peribadi dan hanya tinggalkan perabut yang basic jer.. ya lah... mana aku nak letak perabut tuh semua... kat sini pun dah terlampau banyak perabut ... pening....

orang yang tak leh sebut nama tuh senang.... keluar bawak barang yang dia nak jer and kain baju dia..lain suma dia tinggal so boleh lah fresh start hidup dia dengan orang baru, rumah baru, suasana baru, kerja baru... aku gak yang stuck dengan benda2 lama, barang2 lama, sampah2 lama, kenangan2 lama... tapi aku tabik gak kat diri aku pasai aku boleh....tapi aku tahu tahun 2011 ni aku tak boleh pandang belakang lagi.... aku kena pandang ke depan... maju dan terus maju.... sampai aku berjaya capai apa yang aku nak... aku kena susun strategy dari sekarang and step by step capai apa yang aku nak setiap bulan dan aku tahu aku boleh.. aku kena boleh jugak... aku buat untuk diri aku dan anak2 aku. aku nak sayang diri aku, nak buktikan pada diri aku yang aku boleh, aku taknak diri aku sendiri jadi penghalang dalam aku mencapai cita2 aku.... anak2 aku sayang aku dah cukup... tak payah lah orang2 negetif dalam hidup aku..

susah memang susah sebab aku melawan arus kebiasaan tapi aku kena buat jugak... cukuplah aku habiskan hidup selama ini berpaksikan orang lain yang tak hargai walau sebesar zarah pun diri aku so aku buat sekarang untuk aku dan anak2 aku.. lagi berbaloi aku rasa..terima kasih kat sahabat2 yang ada di sisi waktu aku perlukan depa.. depa tak lari, depa ada untuk mendengar dan untuk menangis... si tak boleh sebut nama tuh tak tau lah... aku rasa dia takdak kut kengkawan yang cam tuh... harap kat pengkhianat sorang lagi tuh je lah tolong dia.... kat situ pun dah tahu kan....hehehe sempat lagi tuh... biasalah... tabiat lama susah nak buang...

tadi tengak belek2 kad hari lahir yang kengkawan bagi terjumpalah kad yang carla bagi masa birthday aku tahun 2003... menarik gak aku baca tulisan dia... ini antara yang carla tulis

 ' apache, Dalam dunia ini, kaulah sahabat baik aku dan aku dgn confidentnya boleh gerenti yg aku lebih penting (sebagai teman) dari laki kau. (Jgn marah) Tapi aku tahu, kau dah jadi seorg isteri dan suami mu adalah segalanya buat kau sekarang... walau apapun jangan lupa...yg kau masih mempunyai seorang teman yg amat setia dan persahabatan kita... (insyaallah) akan berkekalan selamanya. Salam sayang dari sahabat mu yg amat merinduimu...Carla'
"was that too much!!?? kalau ia menyinggung perasaan sesiapa pun...adalah tidak disengajakan..'

aku pun dah lupa kenapa dia tulis macam tuh... ialah time tuh aku dah 5 tahun kawin... bukan baru lagi... tapi aku tahu carla ialah aku punya third eye... dia selalu nampak apa yang aku tak nampak dan 99% dia betul. laki boleh cari tapi sahabat payah beb... so kalau dapat jgn sia2 kan... hargai lah dengan siapa pun yang ada dengan kita sekarang pasal kita tak tahu  bila kita akan hilang depa. At last... betul gak... laki aku lari gila kan betina lain... aku still ada carla... dia tak pernah abandon aku...thanks beb.. i love u so much...muah... muah..

esok aku tahu aku kena gak kemas ruang tuh sebelum anak2 aku balik... huhuhuhu.... sape nak tolong? n esok jugak lah last day aku nak bersunyi2 di rumah dan beriuh rendah di luar ngan kengkawan2 aku.. hehehe.. apache jadi orang bujanglah seminggu ni... jangan jeles...aku menikmati saat2 ini sebelum sekolah start next week... aku tahu aku akan busy giler punye..

Selamat Tahun Baru semua... semoga tahun 2011 ini membawa kebahagiaan dan success dan yang paling penting mendapat keredhaan Allah... semoga kita semua sihat walafiat dan di murahkan rezeki dan di permudahkan segala urusan... Amin...       QM dan AS... ibu love u so much...