Thursday, December 16

i can do it!

hi semua...

laa hari tu aku pi tolong daddy jual buku kat kg bandar dalam gombak, jual buku kat himpunan seniman & budayawan 1 muharam bersama sasterawan negara A. Samad Said bukannya kat tempat demonstrasi... bikin gempak jer.. ramainya orang. ada pyan habib, dinsman, sani sudin dan ramailah lagi budayawan yang buat persembahan. aku lebih tengok show dan ushar2 ahli sastera yang hensem2 gak. hehehe... cuci mata le.. tapi tak berapa nak jalan lah buku daddy..

ada gak beberapa drama minggu ni tapi tolak tepi semua tuh... negetif semua... malas nak fikir. minggu ni best sebab aku pi jumpa dengan dua group yang berjaya dalam business depa. satu group ni aku jumpa kat uia depa buat lebih kurang macam speed networking lah. ini gruop kawan2 mimi. dasat lah depa ni. syok dengar cerita pasai business depa. ada kilang kat bangkoklah, ada business greenhouse syestemlah dan macam2 lagi. orang2 macam ni lah yang buka minda aku yang dah tepu dan keras bertahun-tahun ni. rasa fresh dapat kenal orang2 baru. satu lagi ialah group en. amn jutawan yang very successful dalam business depa. baguih betullah.. sufi memang betul, kalau kita pancarkan aura positif, kita akan attract orang2 yang positif dalam hidup kita. so la ni aku dah masuk dalam group ni dan nak belajar dari depa semua macam mana jadi berjaya macam depa.. syoknyer...aku buat part time jer dulu benda ni... esok baru nak pi training pasai product. lepas tuh baru aku boleh start. kira la ni aku buat dua benda lah... satu dengan sufi, satu lagi dengan en. amn.

herankan.... selama ni aku mengelak dari cari kerja yang perlu buat sale dan jumpa dengan orang tapi la ni kerja macam ni lah plak yang aku buat. maybe ni lah jalan yang sepatutnya aku buat dari dulu tapi aku mensabotaj diri aku sendiri kan...huh la ni semua fikir benda yang positif2 aje hasil dari motivasi sufi dan buku vp dan jugak kata2 ustaz dalam ceramah agama. heheehe... kata nak berhijrah so inilah langkah2 kecil yang aku ambil untuk menjadi yang terbaik dalam hidup aku. no more time sedih2 and frust2. bye-bye duka, selamat tinggal sedih, berkuburlah depression. semoga momentum ni akan kekal lama dengan bantuan kengkawan yang sayang kan aku.. thanks guys... i love you all..

cuti sekolah tinggal beberapa minggu lagi tapi aku tak bawak lagi anak2 aku pi cuti mana2. insyaallah... tak dapat tahun ni, tahun depan adalah rezeki Allah nak bawak anak2 aku pi berjalan so dont worry be happy. 2011 is going to be a GREAT YEAR FOR US! be focus and persistent. we can do it! Just remember, difficult days never last, but strong leader will always DO! let's do it babe!

the first step truly is always the hardest, coz u are fighting the forces of gravity of your old thinking and habits BUT U CAN DO IT! let go all the negative habits. NO EXCUSES, NO COMPLAINTS & NO BLAMING.

i can do it! i can do it! i can do it! yeyyy!!!...

cayalah morningstar... tabik....muah...muah....muah...