Tuesday, December 7

sufi n VP

2 minggu ni aku busy betullah... uii sakit kepala aku.. ceritanya bermula begini.. aku dah tak jumpa sufi 20 tahun. ari tu aku antar sms ucap selamat hari raya aidil adha... dia ajak aku jumpa, aku pun ok jer... jumpa kat wangsa walk. rupanya dia ada cadangan business yang amat menarik sekali. aku pun memikirkan la ni tak buat apa pun... terus lah bersetuju jadi team dia... selepas itu, segalanya bagai mimpi....

hari2 aku kena brain wash ngan dia.. dia seorang yang sungguh energetik, bersifat pemimpin dan mempunyai keyakinan diri yang amat tinggi dan dia lah kawan yang aku perlukan kini... sampai hari ni otak aku sakit.... bukan sakit otak tau... hehehe... tapi nyaris2 gak sebelum ni..

aku rasa perasaan aku semakin tenang... aku dah buleh fokus sikit2... apa yang aku nak dalam life aku... orang macam dia bagi energy kat aku.. dia punya vibration n aura... fulamak... dasat... antara nasihat dia... jangan pedulikan orang yang negatif... kena bersikap positif so orang yang datang kat kita pun orang yang positif bukannya energy sucker yang buat aku sakit jiwa dan sakit kepala...

lepas jumpa satu prospek hari tu kat ampang point... dia ajak aku lepak kat dome pavilion jumpa ngan satu lagi kawan dia yang dasat gak... vice president satu company besar kat klcc... depa 2 org basuh aku lagi... sampai aku terkelip-kelip tak tahu nak kata apa... takkan nak kata benda2 negatif... ye tak? so aku pun yes! i can do it!.. yakin beb... than si VP ni ajak gi kedai buku... dia shopping buku macam beli barang kat 7 eleven... than depa ajak aku lepak westin hotel... nak belanja aku lagi makan roti plak sambil buat brain storming pasai business.. si VP punya lah baik hadiahkan aku sebuah buku motivasi... tak pernah ada orang hadiah aku buku motivasi... tqvm VP. siap dengan kata2 semangat lagi... padahal aku baru kenal dia tak sampai 2 minggu.. dan baru jumpa 2 kali.. depa ni manusia yang tak kedekut ilmu betul... apa depa tahu semua depa ajar..
so sesi brainstorming ni sufi jadi big boss.. aku n VP jadilah senior manager... hehehehe... dengar macam dasat kan... padahal masih jauh lagi target kami.. but this is the first step.. ada hikmahnya aku jumpa si sufi ni.. ini cara Allah Taalla bagi aku jalan untuk aku teruskan hidup dan menjadi seorang yang BERJAYA...

esoknya aku ajak prospek aku p tengok kedai kat care4 cheras... dia ok.. lega.. tinggal aku nak close deal je ngan dia... kat kedai winnie pun approach cara tunjuk produk pasai prospek aku lebih kepada produk.. habis semua soalan... habis pusing satu kedai tengok.. aku pun hantar prospek aku ngan anak dia balik kat ampang... dalam keta aku try lah close... yes 99% dapat dah... tinggal 1% je lagi.. alaa.... kira dapat lah tu... kami nak cari pun quality people jer... quatity tu penting but buat apa quantity tapi orang2 kami takde quality... aku slow sikit buat marketing ni.. si VP tu laju jer pasai dia banyak contact. aku baru nak berdunia balik ngan orang... sebelum ni aku duduk jadi jaga dalam gua DON. so aku lambat sikit lah... tapi sufi nak train aku buat field marketing... p cakap2 je dengan stangers.. bagi business kad, than buat appointment. malu2 tu semua kena simpan...

tiap2 pagi aku dapat sms motivasi dari sufi... celik jer mata.. baca sms sufi yang penuh semangat... so walaupun aku bangun tido dlm keadaan yang amat sedih mimpikan pengkhianat 2 org tuh... baca sms dia terus... aku boleh, aku sayang diri aku, aku cantik, aku bersyukur dengan apa yang aku ada, anak2 aku, kesihatan aku, family aku, kawan2 yang sayang dan ambil berat tentang aku so apasal lah aku nak buang tenaga teringat kat orang yang suck energy aku sampai aku putus asa kan?

sufi rancang nak bawak kami p paris december 2011.. yahoo.... giler vavi kau... mestilah aku nak pi cuma aku kena buktikan yang aku boleh buat.. aku takkan kecewa kan diri aku, family aku dan kawan2 yang banyak tolong aku bangkit semula dari sesi depression aku nih.. i want to live my life to the fullest.. lantaklah dengan pengkhianat2 tuh... biarkan mereka dengan dunia mereka..biar Allah sahaja balas... aku nak buat kerja aku jer.. i want to give the best to my children..

ramai kawan2 kata aku strong... tapi aku selalu menafikan yang aku strong... but sufi kata aku tak nampak potensi dalam diri aku.. so dia nak aku guna potensi aku untuk berjaya bukannya untuk buang masa duduk bersedih kat rumah. so aku nak guna energy aku ke arah perkara yang baik dan betul dan along the way aku akan bantu orang2 yang macam aku sebab semenjak dua menjak ni aku banyak attract orang yang bermasalah macam aku gak so aku nak help this people to help themself to succed in life.. cewahhh... cayalah kat aku.. jangan jeles... energy of vibration ni from sufi and vp. so carla.... bila nak join aku nih?

tapi carla n cindy banyak tolong aku... prospek aku pun from cindy... so thank you carla n cindy n tess for your support. i love u gurls so much.. muah... muah... muah... nak cerita ni... tadi aku baru balik from melaka... because bagi support to my daddy launch buku dia kat kampung halaman dia.. di lancarkan oleh ADUN n YB kat situ. aku and sis in law tolong jual buku2 daddy... laku ohh... hebat gak sambutan. tomorrow dia ajak aku tolong jual buku dia kat gombak plak tapi aku macam takut2 la nak pi jual coz kat tempat org nak buat demonstrasi esok... silap2 hari bulan aku plak kena dok dalam.. tengok lah camane esok..

so apa2 nanti aku post lah lagi cerita baru ok..
if u want to be sucessful in biz n in life, never ever give up. never quit. you can never be sucessful if u give up.
i love you allzz. muah... muah... n tq..