Wednesday, May 18

Mac & April 2011


7hb Mac

today birthday Daddy tp dia p Melaka so tak dapat nak celebrate apa2. Happy Birthday Daddy! Thank You 4 everything.... 4 being there....4 not saying anything because u understand... n sorry 4 susahkan u selama bertahun-tahun ni...Thank You 4 so much love that u give to my 2 angels...

1, 7 - 11hb Mac

Part time kat GHT... seronok gak pasal Boss takde... so kerja tak pressure, dapat duduk bilik sendiri plak tu, ada internet excess, buat kerja takde org ganggu, sapa nak jumpa aku kena ketuk pintu dulu... Pegghhh memang rasa macam lawyer... ada assistant plak yg tolong2 kerja aku.... hehehehe.... syok gak sekali sekala... Kenal ngan kawan baru WNZ... best gak kepala dia memang boleh masuk ngan aku... cayalah...

12 - 20hb Mac

Cuti sekolah..... bwk QM & AS balik Mlka lah.... Dah lama tak jengok rumah yang dah berabuk tuh...
siang hari hantar depa main umah neneknya. Aku p buat kerja, mengemas rumah lebih kurang... tp mlm sangap gilerr.... heiiii aku tak bole tgk umah ni..... mmg tak tahu nak katalah... jiwa terus jadi kacau.... parah2.   AS pun dah seminggu tak sihat jer... tido asyik terperanjat jer so aku pun p lah amik kan air tawar kat dia... mintak sekali untuk aku... aku cakap kat org tua tu.... aku nak di hilangkan ingatan bagi LUPA TERUS.... dia kata mana boleh... nanti makan pun lupa, tido pun lupa..... jadi lain nanti.... tp pulih semangat bolehlah... itu mesti sbb terperanjat, kata dia.... Yalahh.... pulih semangat pun ok lah asal jiwa aku ni jd tenteram sikit takdelah kacau sampai mental..... heiiiii apa2 pun minta kat Dia.... ya dak?.... Solat, mintak ampun, doa banyak2.... itu yg betulnya.... biar dia aje yang membalasnyer..... kita ni siapa...

5hb April

Putrajaya - uruskan AS..... Alhamdulilah.... semua berjalan dengan lancar... Ya Allah aku bersyukur padamu kerana melancarkan segala urusanku...

8hb April

Pg2 Carla sampai from utara. P amik dia kat stesen LRT... AS dan QM ikut Daddy p Mlka. Tgh dah ready nak p Secretaries Week Event kat Holiday Villa Subang. Nas n En. ZA yg anjurkan event ni. Siap ada promosi kat TV7 and TV9 lagi.... cayalah kawan2 aku ni... dasat kan buat event besar2 ada VIP lagi...
Hi-Tea punya event tp seronok.... macam2 ada... santai jer... tp sebelum tu aku, carla dan tess sesat lah jugak nak mencari hotel tuh.... rupanya dekat ngan subang parade... awat tak habaq..

Balik dr event hujan lebat dgn jalan jem lagi tp tak lah tension sangat ada depa nak borak2. Mlm p amik Hkm kat chow kit, makan kat kg baru n meronda satu KL kami pusing. Biasalah Hkm memang terror jln2 nih... Haus,... lepak kat titiwangsa lah plak... syok gak tengok org... kami duduk minum jelah... last2 pukul brape baru smpai umah tp puas hati dapat kenalkan 2 org my best friends. carla n hkm. Tq guys 4 always be there 4 me...

12hb April

Start part time kat ofis Mimi.. seminggu sekali jer kerja... Alaa.... buat2 sibuk jer tolong dia buat akaun... simple2 akaun jer... aku pun bukan reti sangat tp bolehlah gagah.... Dia tolong aku, aku tolong dia... TQ Mimi coz ada aktiviti apa pun dia mesti ingat nak ajak aku... susah nak cari kwn macam nie... Mcm2 sebenarnya dia offer kat aku nak buka business, buat marketing lah.... tp belum ada perancangan yg betul2 lagi. Insyaallah, kalau ada rezeki... tak kemana lah...

18hb April

Putrajaya - selesai dah... dapat dah surat yang amat penting bagi aku... AS i love u so much.... on d way balik... aku sengih giler vavi sepanjang perjalanan ke rumah. happy dan bersyukur sbb Allah Taalla mempermudahkan segala urusan aku. Alhamdulilah...

19hb April

Class persedian sebelum peperiksaan. Dari pagi sampai ptg... Letih tp bagus sangat2 sbb banyak benda yg tak tahu jadi tahu walhal buku aku tak baca pun sbb dah daftar lama tp buku tak dapat lg... dah habis kata management... so aku p class dengan zero knowledge... rupanya banyak formula matematik yang aku kena hafal dah lah calculator pun tak bwk, harapkan hp pnya caculator je tp bukan boleh kira lebih2 sbb formula matematik dia kena guna saintifik calculator baru boleh dapat jawapan yang tepat.... dah sudah... terpaksalah aku tulis jer mcm mana nak tekan calculator tuh nanti... adalah lebih kurang 15 formula nak kena hafal.... mampus..... mcmmana nak jawab priksa ni nanti.... dah lah aku ni lemah matematik selain dari campur dan tolak. Takpe aku kena baca buku dan buat latihan 5 set yang cikgu bagi..... insyallah lulus.....

28 - 30hb April

Ptg follow Cindy p Png... mcm2 appointment aku set pasai nak jmpa carla kat sana... dia kena jadi driver aku sbb cindy ada kerja, dia kena bg training kat staff dia kat sana. Aku tumpang tido kat hotel gurney ngan dia... dapat suite korporat.... best giler... besaq bilik dia...mlm tido lmbat melepak ngan Lance n Cindy. Esok cindy n lance p keje aku melepak dalam bilik sorang2 sambil makan capati 3 keping beli kat kedai mamak belakang sambil tunggu carla datang... hujan punyalah lebat, jalan jem... kesian kat cindy, dia nak mai amik aku dari rumah dia dari 9.30 pg sampai hotel aku 1.30tgh...dia kena p hantar anak dia umah mak dia, pastu tanah runtuh jalan tutup, jalan naik air, banjir... jambatan jem giler... kesian kat dia sampai2 letih n lapar so kami mkan lunch lah dulu. so nak p appointment pun dah tak sempat... dgn hujan lagi, jalan jem lagi... last2 p melawat Tuk kesayangan jer... beli kuih2 kat dia... melepak tanya khabar orang tua tu... lama tak jumpa dia... dah senja kami pun gerak lah balik hotel.... cindy pun br sampai... kesian dia letih... slot training dia yg sepatutunya 2 jam jadi 5 jam... Pastu Lance plak tinggalkan dia p kluaq tgk wayang dgn kwn dia... last2 si SL yang bwk kami p makan padang broom... pastu p batu feringgi, Cindy nak beli CD.... aku pun tangkap lah gak CD best2... tapi 12 mlm pun dah takde apa, bnyak kedai tutup... ajak carla tido hotel tp dia takleh plak, esok nak kerja.... aku pun mlm tu bole terlena atas sofa jer, tgh mlm terjaga tgk cindy baik punya tido berselimut... heiiii ada dia tak kejut aku... ini mesti kes terlampau letih dan mengantuk..

Pg bangun... cindy n lance turun breakfast aku lepak bilik makan epal jer... heii  jimat... 11pg baru check out, aku ingat balik terus rupanya si cindy nak p potong rambutlah, beli contact lense lah, nak shopping baju n kasut lah... dah sudah.... aku dah janji ngan QM nak bwk dia p Mlka amik AS ptg ni... tp nak wat camane dah tumpang keta lance....terpaksa lah ikut time depa.. At last p lah jugak shopping complex sebelah komtar tu menemankan cindy shopping contact lense, kasut, baju, potong rambut... aku dah lah lapar giler so aku tinggalkan dia masa potong rambut, aku p makan.... lega... biar lance je yg layan cindy... aku dah susah hati coz QM call setiap 10 minit menangis tnya bila aku nak balik... heii tension betul dgn depa ni.... tobat dah aku taknak tumpang lagi keta org lepas ni... at last nak pukul 5 ptg bertolak balik..

lega... lance bwk keta honda baru dia punyalah laju... tp singgah gak kat tapah kejap, tp tak mkn pun... amik keta aku kat umah cindy, last2 aku smpai umah 10.30mlm. QM dah tido depan tv.. aku packing baju utk esok, 11 mlm tu jugak aku bertolak p mlka bawak QM sbb aku dah janji ngan dia n coz tomorrow Don kata nak amik depa...1am baru smpai... AS terjaga... gelak tengok kakak dia dtg... dia tido ngan MC sepupu dia. Last2 aku kena paksa depa tido coz depa dah start main mainan yg aku beli kat depa... sudah... aku dah lah letih...

Pagi suma dah siap, dah breakfast aku pun bwk QM dan AS balik KL...What u do for your children... especially bila dah berjanji... sedaya upaya cuba untuk ditunaikan... because when we love... we try to make that person happy...bukan hanya cakap jer... ya dak?.... muahahahaha....