Saturday, October 30

sex phone dan lain2. hahaha...

tajuk jer gempak tau... cerita takde apa pun..

Last week balik melaka sat ada kerja sikit. 'orang yg namanya tak boleh di sebut' ikut sekali. hahaha.... aku memang giler... apa yg aku harapkan sebenarnya? hampeh.... terhina betul rasanya bila dengar perkataan "BUANG". cammon morning star... when will u learn... teruskan hidup beb... love yourself... u can change if u set your mind n believe in yourself... hampeh kena marah lagi ngan Tess n Carla... hehehe cool gurls... i've learn my lesson... i know i'm stupid sometimes... hehehe...bila emo lah kan...

ok.. esoknya tanpa disangka2 buah cempedak menjadi nangka... ada sorang mamat ni boleh sembang sex dlm phone... eiii... kalau lah ada perkhidmnatan sex phone kat negara ni alamat mamat ni memang layak bekerja kat situ... hahahahaha.... nak tergelak pun ade aku mendengarnya... tapi sedih lah pasal persahabatan yg baru nak berputik di cemari dgn perbuatan yg melampaui batas... lepas 2 dia call n sms aku tak layan dah... malas lah... org cam ni tak jadi kawan pun tak rugi... kenapa ekkk dia berani cam 2.. carla kata aku mungkin bg mix signal kat dia kut yg dia rasa mcm aku tak kisah orgnya... carla kata mmg dari dulu kalau org bercakap dgn aku... org 2 akan sangka yg aku ni org yg open minded dan tak kisah maybe because cara aku yg tak kisah ... tapi depa suma silap... carla dia kenal aku... dia tahulah aku jenis yg camane... mulut jer... hati tak sampai pun.
so ini satu lagi pengajaran utk aku supaya jgn hantar mix signal walaupun secara tak sedar so kena peka dan sedar.. hahaha..

this week pun aku busy p interview merata sampai malas dah nak pi tapi aku tahu aku kena gak.. huhuhuhu...hujung minggu lepas p kenduri kahwin member satu sekolah dulu... ramai gak ex school mate yg datang n ramai gak yg berstatus mcm aku... single... hehehehe... seronok jumpa depa... adalah dekat 20 tahun tak jumpa..

ari tu p SSM ngan daddy n buka syarikat penerbitan buku... daddy nak edar buku2 terbitan dia sendiri yg berlambak kat umah tuh so dia ajak aku set up.. so aku dah set up company, daddy suruh aku tulis novel bg kat dia satu bab satu bab dia boleh monitor. carla n tess pun pernah suruh aku menulis tapi hingga saat ini aku masih tak percaya aku ada kemampuan untuk menulis apatah lagi novel...tapi aku akan cuba untuk tulis cerpen merapu dulu...hehehe...aku pun call mimi... member lama masa sekolah dulu... aku pernah lah jadi model dlm majalah bapak dia masa tuh. hehheehe.. so aku call ajak jumpa ptg tu nak tanya tips2 utk syarikat penerbitan ni. kami pun jumpa dan dok bersembang punya lah lama...almaklumlah nak dekat 20 tahun tak jumpa.. banyak cerita nak story tuh... mimi suruh aku try campur ngan budak2 teater memandangkan aku ada pengalaman bangang dlm performing arts nih... tapi aku tak kenal lah sapa2 kat kl nih... dia kata p buat muka selamba jer n campur ngan budak teater... mana tahu dapat jadi pak pacak mula2 pun takpe lah... aku heran camane dia tahu aku boleh berlakon... dia kata tengok cara aku bersembang... dasatnya... aku bersembang tak real ker? macam org berlakon ker?... mimi kata ada lenggok2... hahahah... macam2 lah kau ni mimi...baguihlah mimi ni.. dia seorang yg berfikiran positif dan dah terbitkan 3 buku yg dia sendiri tulis. dia ajak aku mlm tu p dengar bicara usahawan.. so aku pun pegi dengar usahawan berbicara pasai usaha depa... syok gak.. dapt lah kengkawan baru dalam mcm2 bidang business. bukan hanya org muda tapi pak2 haji n org2 lama pun ada. nak berjaya kenalah kelilingi diri ngan org yg berjaya gak. satu lagi pengajaran tuh... heheheh..

jess ajak p makan char kuy teaw kat ttdi. last minit si suhaida tak jadi plak so aku lepak ngan jess kat sg coffe box je lah... ni lagi satu aku respect.. status dia cam aku... n ada kanser lagi tapi semangat hidup dia memang dasat.. sikit pun takde pandangan negatif dari dia... ceria lagi.. anak 3 lagi... mcm aku gak... dia dok ngan parents... rumah lama dari zaman sekolah gak... tragedi hidup pun lebih kurang cam aku tapi dia lagi dasat... aku sangka aku punya dasat tak tertanggung tapi dia punya tragedi... fuyooo... aku tabik betul dia ni.. so aku pun terfikir... kalau dia boleh harung dan sucess pasai apa aku tak leh? dia dengan kanser lagi.. tapi dia punya pandangan betul2 ke depan... aku? asyik ingat memori lama dan ' orang yg tak boleh disebut namanya'.. padahal sikit pun dia tak ingat n appreciate aku... so pasai apa aku nak buang masa?... ini lagi satu pengajaran... hehehehe.. betullah kata mimi... kita tak boleh ubah orang lain tapi kita boleh ubah diri kita sendiri. kita berada di A dan kita nak pi ke B... camane kita nak sampai ke B walaupun jlnnya lurus... So aku tanya mimi HOW?... mimi jawab... change yourself n the HOW will come...easier said than done tapi first step tu kita kena amik... even its a small step. Kita kena niat untuk berubah dan make sure apa yg kita nak capai...so i will try to change walaupun setapak dulu... thanks mimi... ulat beluncas nak bertukar jadi rama2 yg sangat unik dan cantik... cehh....
kawan2 macam ni lah aku kena cari... kawan2 yg akan mendorong aku ke depan untuk menjadi Bujang OK...

Toilet bilik aku renovate pasai bocor so kesian kat AS minggu ni lelah dia jadi teruk betul... mlm dia tak leh tido so ngan aku pun takleh tido... dia merengek dan bebai jer... bawak dah p klinik... brapa kali dah kena gas.. ptg je sapu tangga n mop lantai tapi tak leh buat aper selagi kontrak tu tak abis buat kerja..cepat lah habis... tak tahan berabuk satu rumah... kesian kat AS... teruk gak jaga anak sakit sorang2 ni... bila sihat esok 'org yg tak boleh sebut nama tuh' bawak lah berjalan.. so dia tak akan tahu betapa susahnya jadi seorang ibu yg menjaga diwaktu senang dan diwaktu sakit...aku tak perlu jeles ngan dia kan.... dia yg sepatutnya jeles ngan aku dengan macam2 perkara yg dia tak akan dapat tahu dan alami... satu lagi pengajaran tuh.... so morning star u have nothing to lose but he loses everything that really matter in this life... family...

chow dulu beb... ada cerita aku akan post lagi... maybe cerita aku masuk kelas _______ next week kalau ada duit nak daftar lah kan.... hehehe... yg penting niat... usaha.... berjaya...
dream it...wish it...do it...